Vassilis Karakatsanis

Main / News 2018

 
Index
Main / News
Works
Biorgaphy English
Biography Greek
Art Fairs
Stage Design
Critics / Bibliography
Catalogues
Links
Videos
Contact
 

 

Exhibitions Images

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           

 

 

 

Plankton: Wonders of life

(curated by N. Fragopoulou & A. Latinopoulou)

(under the auspice of The Hellenic Centre for Marine Research HCMR & The University of Patras) catalogue

 

Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός κόσμος

(επιμέλεια Ν. Φραγκοπούλου & Α. Λατινοπούλου)

(υπό την αιγίδα του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.)  και του Πανεπιστημίου Πατρών) κατάλογος

 

Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών, 5 Δεκεμβρίου 2018 έως 10 Ιανουαρίου 2019

 

 

 

 

 

Morfi Gallery 11/2018  Limassol, Cyprus

 

‘Carpets 2’

 

 

Vassilis Karakatsanis presents the “odd” family Abd Al Aziz which, having Beirut as its seat and being active in various cities (especially in the Mediterranean), trades  ‘magic’ carpets to people who have the courage to travel on them, living out either the illusion or the reality. The members of the family are dispersed in various cities, thus maintaining the independence of their personal lives, each one influencing the buyers, with their dynamics or by employing other ways, those of seduction or magic. The profits are equally handled for all the members of the family by a firm based in Geneva.

After 25 years, Karakatsanis comes back with a topic he has been preoccupied with in the past, but with a different motive. In 1991 in Galerie Titanium Vassilis Karakatsanis in co-operation with Maya Tsoclis presented ‘Carpets 1’.Works of art of great dimensions which, with carpets as their main theme, approached the application of his printed works of art on fabric and the creation of women’s clothes by Tsoclis in a discursive exhibition, at the gallery.

His artistic approach today is nothing other but the ‘horizontal cross-section’ of the majority of his approaches, all the years of his work, with its final ‘key’ being the fabric, a material which prevailed in his artistic endeavour, most prominently as an element of the surrounding space but also with an evident ‘experiential relationship’.

 

 

 

 

 

Cube Gallery 7/6-7/7/2018  Patra, Greece

 

‘Carpets 2’

 

 

Vassilis Karakatsanis presents the “odd” family Abd Al Aziz which, having Beirut as its seat and being active in various cities (especially in the Mediterranean), trades  ‘magic’ carpets to people who have the courage to travel on them, living out either the illusion or the reality. The members of the family are dispersed in various cities, thus maintaining the independence of their personal lives, each one influencing the buyers, with their dynamics or by employing other ways, those of seduction or magic. The profits are equally handled for all the members of the family by a firm based in Geneva.

After 25 years, Karakatsanis comes back with a topic he has been preoccupied with in the past, but with a different motive. In 1991 in Galerie Titanium Vassilis Karakatsanis in co-operation with Maya Tsoclis presented ‘Carpets 1’. Works of art of great dimensions which, with carpets as their main theme, approached the application of his printed works of art on fabric and the creation of women’s clothes by Tsoclis in a discursive exhibition, at the gallery.

His artistic approach today is nothing other but the ‘horizontal cross-section’ of the majority of his approaches, all the years of his work, with its final ‘key’ being the fabric, a material which prevailed in his artistic endeavour, most prominently as an element of the surrounding space but also with an evident ‘experiential relationship’.

 

 

 

 

                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Santorini | Greece

1|4 – 30|10|2018

‘20 years’

 

    

 

 

 

  

 

 

 

Ochra-Blue, Mirina, Limnos, Greece (summer 2018, group)

 

 

 

HOUSTON

USA

 

 

 

 

 

Ωδείον Αθηνών | Athens Conservatoire

 

 

 

 

THE WALKING DEAD ART

Βλέποντας τη συγκεκριμένη σειρά, η αμεσότητα και ο ρεαλισμός της, σε παρασύρουν στη ταύτιση με τους ρόλους. Αυτόματα φαντάζεσαι τι θα έκανες εσύ ώστε να διαχειριστείς τις συνθήκες και να επιβιώσεις.

Σε προσωπικό επίπεδο, ο φόβος κυριαρχεί και η οποιαδήποτε δυνατότητα  ‘ηρωισμού’ ακυρώνεται. Η διαφυγή από αυτή την πραγματικότητα, είναι νομίζω η κυρίαρχη σκέψη. Διαφυγή σε κάποιο φανταστικό κόσμο ή μέρος του πλανήτη, όπου θα μπορούσα να απαλλαγώ από αυτόν τον εφιάλτη.

Στην κατοχή μου υπάρχει ένα χαλί με προφητικές παρακαταθήκες και μαγικές ιδιότητες. Πριν ξεκινήσει αυτός ο εφιάλτης μου δόθηκε δώρο από έναν μυστηριώδη άνθρωπο, κάπου στη Μέση Ανατολή. Δίνοντας το μου, μου είπε λακωνικά ότι τα μοτίβα του μέσα στο κόκκινο είναι η προφητεία για κάτι κακό που έρχεται, δύσκολα αποκρυπτογραφούμενα, αλλά την ώρα που πρέπει θα λειτουργήσει σαν ιπτάμενο χαλί των παραμυθιών, μεταφέροντας με, σε ένα κόσμο, μακριά από τον όλεθρο. Δεν έδωσα τότε καμία σημασία στα λεγόμενα αυτού του ανθρώπου, γελώντας  και χαρακτηρίζοντας τον παραμυθά,  αλλά ένιωσα τη ζεστασιά της προστασίας του και της γλυκύτητας του βλέμματος του. 

Παρουσιάζω το μαγικό μου χαλί, τον ιπτάμενο μεταφορέα μου μακριά από το κακό. Τελικά δεν ήταν παραμύθι.

Το ‘ματωμένο’ αυτό αντικείμενο με μετέφερε στη γαλήνη, αλλά και στην επίπονη ανάγκη αποκρυπτογράφησης του, ώστε να γνωρίζω τι άλλο κακό μπορεί να υπάρξει στο μέλλον.

 

THE WALKING DEAD ART

As you watch this TV series, its immediacy and realism make you identify with the different roles. You automatically imagine what you would do to tackle these conditions and survive.

On a personal level, fear dominates and any possibility of 'heroism' goes out the window. Escaping from this reality is, I think, the dominant thought. Escaping to an imaginary world or corner of the planet where you can rid yourself of this nightmare.

In my possession is a carpet with a prophetic heritage and magic qualities. Before this nightmare began, I was given a gift by a mysterious man, somewhere in the Middle East. As he handed it to me, he told me, in very few words, that its motifs in red threads are the prophecy of something bad coming this way. They are difficult to decipher, but when the time comes it will act like a fairytale flying carpet and carry me to a world far away from destruction. I never paid much attention to the man’s words. I laughed and called him a spinner of yarns, but I felt the warmth of his protection and the sweetness of his gaze.

I now present my magic carpet; my flying transporter away from evil. In the end, it wasn’t a fairytale.

This ‘bloodied’ object transported me to tranquility, as well as to the persistent need to decypher it, in order to know what other evil may come my way in the future.

 

 

 

 

Lagoons those vulnerable entities

‘Λιμνοθάλασσες, αυτές οι εύθραυστες οντότητες’

Φετιχέ τζαμί,  Ναυπάκτου 15 Ιουνίου έως 29 Ιουλίου 2018

 

 

 

 

Lagoons those vulnerable entities

‘Λιμνοθάλασσες, αυτές οι εύθραυστες οντότητες’

Divani Palace, Athens, Greece  |  20-23/3/2018

 

 

 

8th European Coastal Lagoons Symposium (organized by The Hellenic Centre for Marine Research HCMR)

(curated by N. Fragopoulou) catalogue

 

8ο Ευρωπαϊκό Επιστημονικό Συνέδριο Eurolag (οργάνωση Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) (επιμέλεια Ν.Φραγκοπούλου) κατάλογος

 

 

Αδαμάκος Γιάννης

Αντωνόπουλος Άγγελος

Βαρβάκη Κάτια

Γαβαλάς Γιάννης

Δερμάτης Χαράλαμπος

Δημητράκης Γιάννης

Ζουρούδη Στεφανία

Καρακατσάνης Βασίλης

Καστρίτσης Γιάννης

Κατσιπάνος Θεόφιλος

Κελαϊδή Μαρία

Κοροβέση Αγγέλικα

Λαζαράκης Χρήστος

Λατινοπούλου Αθηνά

Λόη Αγγελική

Μανουσάκης Μιχάλης

Ματσούκη Ειρήνη

Μισούρας Τάσος

Παυλοπούλου Ελένη

Σκανδάλη Δήμητρα

Τριανταφύλλου Αντώνης

 

 

 

 

 

 

MyArtBox by,

athens

 

 

 

 

 

Η gallery genesis γιορτάζει τα 8 χρόνια λειτουργίας της με την ομαδική έκθεση


«Παράδοξος ύπνος»


Επιμέλεια έκθεσης: Ίρις Κρητικού

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Γιώργος Τζάνερης
Εγκαίνια: Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2018, ώρα 20:00
Διάρκεια έκθεσης: 13 έως 24 Φεβρουαρίου 2018

 

Στην έκθεση συμμετέχουν:

Αθηνά Χατζή, Αλέκος Αμφιλόχιος, Ανδρέας Γεωργιάδης, Άννα Αμπαριώτου, Αννίτα Καλημέρη, Αντώνης Σκαμπαβιρίας, Αριστείδης Χρυσανθόπουλος, Βασίλης Καρακατσάνης, Βασίλης Λιαούρης, Βασίλης Σελιμάς, Γεύσω Παπαδάκη, Γιάννης Ξανθούλης, Γιάννης Πετρής, Γιώργος Σαλταφέρος, Γκέντση Ρούτσης, Δικαία Δεσποτάκη, Θεόφιλος Κατσιπάνος, Κατερίνα Τσεμπελή, Κυριακή Μαυρογεώργη, Κωνσταντίνος Έσσλιν, Κώστας Παπαβλασόπουλος, Μαίρη Γαλάνη Κρητικού, Μαίρη Νταγιαντά, Μαρία Γιαννίκου, Μάριος Βουτσινάς, Μάρκος Μπλάτσιος, Μηνάς Καμπιτάκης, Νίκη Πρόκου, Νίκος Γαβαλλάς, Πάβλος Χαμπίδης, Πέτρος Ματζάκος, Στέλιος Πετρουλάκης, Στρατηγούλα Γιαννικοπούλου, Χαρίτων Μπεκιάρης, Χριστίνα Ακτίδη, Χριστίνα Δάρρα

 

Οι άνθρωποι που ξυπνούν από τον παράδοξο ύπνο μπορούν να θυμηθούν πολλά όνειρα, ενώ όσοι ξυπνούν από ύπνο μη παράδοξο θυμούνται ελάχιστα ή και καθόλου όνειρα.

 

Ο παράδοξος ύπνος ή ύπνος REM (Rapid Eye Movement) είναι γνωστός και ως ύπνος γρήγορων κινήσεων των ματιών είναι το πέμπτο στάδιο του ύπνου και χαρακτηρίζεται από γρήγορες κινήσεις των ματιών, από εγκεφαλικά κύματα που δείχνουν ενεργοποιημένα και μοιάζουν με πολύ ελαφρύ ύπνο ή με την εγρήγορση, αλλά και από βαθιά χαλάρωση των μυών, παρόμοια με αυτή στο βαθύ ύπνο.

O ύπνος REM χωρίζεται σε δυο κατηγορίες: τονικός και αφασικός. Ο ύπνος REM χαρακτηρίζεται από έλλειψη νορεπινεφρίνης στον εγκεφαλικό φλοιό, στην οποία οφείλονται και τα χαρακτηριστικά των ονείρων.

Ο ύπνος REM στους ενήλικες συνήθως καταλαμβάνει το 20% με 25% του συνολικού ύπνου και διαρκεί για 90-120 λεπτά. Κατά τη διάρκεια ενός φυσιολογικού ύπνου, συνήθως βιώνουμε 4 με 5 περιόδους ύπνου REM, όσο προχωρά η νύκτα τόσο αυξάνεται και η περίοδος των σταδίων REM και μειώνεται ο βαθύς ύπνος. Κατά τις πρωινές ώρες, το περισσότερο μέρος του ύπνου αποτελείται από τον ελαφρύ ύπνο και από περιόδους REM.

Η σχετική διάρκεια του ύπνου REM διαφέρει ανάλογα με την ηλικία. Σε ένα νεογέννητο ο ύπνος REM καταλαμβάνει το 80% του συνολικού ύπνου. Κατά την περίοδο REM, η δραστηριότητα των νευρώνων του εγκεφάλου είναι παρόμοια με εκείνη που υπάρχει τις ώρες που είμαστε ξύπνιοι, για αυτό τον λόγο ο ύπνος REM αποκαλείται και παράδοξος ύπνος. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κυρίαρχα εγκεφαλικά κύματα κατά την διάρκεια ύπνου REM.

Ο οργανισμός έχει απόλυτη ανάγκη τον ύπνο τύπου REM. Εάν για διάφορους λόγους οργανισμός στερηθεί του ύπνου τύπου REM, τότε την επόμενη φορά που αποκοιμηθεί θα πάει πιο γρήγορα στο στάδιο REM, μειώνοντας τη διάρκεια των υπόλοιπων σταδίων.

Ο ύπνος REM είναι φυσιολογικά διαφορετικός απο τις άλλες περιόδους ύπνου οι οποίες συνολικά αποκαλούνται μη REM ύπνος. Οι άνθρωποι που ξυπνούν από ύπνο REM μπορούν να θυμηθούν πολλά όνειρα, ενώ όσοι ξυπνούν από ύπνο μη REM θυμούνται ελάχιστα ή και καθόλου όνειρα.

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gounaropoulos Museum, Athens, Greece   |  18/4/18 -16/6/18  |  Μουσείο Γουναρόπουλου, Αθήνα

 

Plankton: Wonders of life

(curated by N. Fragopoulou & A. Latinopoulou) (under the auspice of The Hellenic Centre for Marine Research HCMR & The University of Patras) catalogue

 

Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός κόσμος

(επιμέλεια Ν. Φραγκοπούλου & Α. Λατινοπούλου) (υπό την αιγίδα του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.)  και του Πανεπιστημίου Πατρών) κατάλογος

 

Ασσάνη Ιωάννα

Βαρβάκη Κάτια

Γαβαλάς Γιάννης

Δαββέτας Δημοσθένης

Δημητράκης Γιάννης

Δικέφαλος Κώστας

Καρακατσάνης Βασίλης

Κατσιπάνος Θεόφιλος

Κελαϊδή Μαρία

Κοροβέση Αγγέλικα

Λαγός Νίκος

Λαζαράκης Χρήστος

Λατινοπούλου Αθηνά

Λόη Αγγελική

Μαλταμπέ Δήμητρα

Ματσούκη Ειρήνη

Μιχαλακοπούλου Ελένη

Παπατζανάκη Αντωνία

Παυλοπούλου Ελένη

Ρήνας Βαγγέλης

Σιδηροπούλου Ελένη

Σκανδάλη Δήμητρα

Τανιμανίδης Παναγιώτης

Τριανταφύλλου Αντώνης

Τσακίρης Γιώργος

Iotoff

 

Το Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου παρουσιάζει την ομαδική εικαστική έκθεση "Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός υδάτινος κόσμος". Η έκθεση περιλαμβάνει έργα σύγχρονης τέχνης εμπνευσμένα από το πλαγκτόν και αποσκοπεί να αναδείξει την αισθητική διάσταση του πλαγκτού σε συνδυασμό με τη ζωτική του σημασία. 

Διάρκεια έκθεσης: 18 Απριλίου – 16 Ιουνίου 2018
Εγκαίνια: Τετάρτη 18 Απριλίου, ώρα 19:30

Πλαγκτόν (από τη λέξη πλαγκτός δηλ. περιπλανώμενος) είναι όλοι οι οργανισμοί που υπάρχουν στις θάλασσες και τα γλυκά νερά και μετακινούνται παρασυρόμενοι με τα ρεύματα του νερού. Αποτελείται από μικροσκοπικά κυρίως είδη (κυρίως<1mm), με εκπληκτικά σχήματα, αλλά περιλαμβάνει και μεγάλους σε μέγεθος οργανισμούς, όπως τις μέδουσες. Διακρίνεται σε βακτήρια, φυτοπλαγκτόν και ζωοπλαγκτόν. Από μια κατηγορία βακτηρίων, τα κυανοβακτήρια, ξεκίνησε η ζωή στον πλανήτη. Το φυτοπλαγκτόν απελευθερώνει με τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης το μισό από το οξυγόνο που αναπνέουμε, δεσμεύει σημαντικό μέρος του διοξειδίου του άνθρακα της ατμόσφαιρας και συμβάλλει στη δημιουργία των νεφών, επηρεάζοντας έτσι το κλίμα. Το πλαγκτόν αποτελεί τη βάση της τροφικής αλυσίδας στο νερό, στην οποία το ζωοπλαγκτόν είναι ο ενδιάμεσος κρίκος μεταξύ του φυτοπλαγκτού και των μεγάλων ζώων της θάλασσας.


Οι οργανισμοί του πλαγκτού πέρα από ζωτική έχουν και αισθητική αξία, λόγω της μεγάλης ποικιλίας μορφών και συμμετριών που αναπτύσσουν για την προσαρμογή τους στο νερό. Ο Γερμανός βιολόγος, φυσιοδίφης και καλλιτέχνης Ernst Haeckel (1834-1919) πρώτος απεικόνισε αριστοτεχνικά πολλά πλαγκτονικά είδη και επηρέασε άλλους καλλιτέχνες να εμπνευστούν από αυτά. 


Στην έκθεση "Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός υδάτινος κόσμος" παρουσιάζονται έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, ψηφιακών εκτυπώσεων, βίντεο και μεικτών τεχνικών, τα οποία συνδιαλέγονται με τις μορφές και τα χρώματα της φύσης αλλά επιπλέον φέρνουν στο προσκήνιο θέματα που άπτονται των κινδύνων και της προστασίας του περιβάλλοντος. Η παράλληλη παρουσίαση της έκθεσης με μία σειρά διαλέξεων από εξειδικευμένους επιστήμονες επιδιώκει την ενεργοποίηση της αισθητικής και της οικολογικής ευαισθησίας προς τη φύση και τον έμβιο κόσμο.


Παράλληλες εκδηλώσεις

Η έκθεση θα πλαισιωθεί από σειρά διαλέξεων σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα: 

Σάββατο 28 Απριλίου, 11:00 – 12:00
"Ζωτική και αισθητική αξία πλαγκτού", Νίνα Φραγκοπούλου, τ.Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Βιολογίας, Πανεπιστήμιο Πατρών
Σάββατο 5 Μαΐου, 11:00 – 12:00
"Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός υδάτινος κόσμος", ξενάγηση στην έκθεση, Διονυσία Γιακουμή, Ιστορικός τέχνης-Επιμελήτρια, Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου
Σάββατο 12 Μαΐου, 11:00 – 12:00
"Η τελευταία άγρια τροφή στο πιάτο μας ήταν κάποτε πλαγκτόν", Κωνσταντίνος Κουτσικόπουλος, Καθηγητής, Τμήμα Βιολογίας-Κοσμήτορας Σχολής Θετικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Πατρών
Σάββατο 19 Μαΐου, 11:00 – 13:00
11:00 – 12:00, "Από τον Δαρβίνο στον Ματίς σε όλες της γης τις γλώσσες", Κωνσταντίνος Στεργίου, Καθηγητής, Τμήμα Βιολογίας, Α.Π.Θ., & Διευθυντής Ινστιτούτου Θαλασσίων Βιολογικών Πόρων & Εσωτερικών Υδάτων, ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.
12:00 – 13:00, Επανάληψη της ξενάγησης στην έκθεση
Σάββατο 2 Ιουνίου , 11:00 – 12:00
"Οι μέδουσες στις Ελληνικές θάλασσες", Επαμεινώνδας Χρήστου, Ερευνητής Α’, ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.
Σάββατο 9 Ιουνίου , 11:00 – 12:00
"Τέχνη και οικολογία: συνηγορώντας υπέρ της ζωής", Θεώνη Αναστασοπούλου-Καπογιάννη, Δρ. Φιλοσοφίας Πανεπιστημίου Σορβόννης

Επιμέλεια και οργάνωση:
Νίνα Φραγκοπούλου, Δρ. Θαλάσσιας Βιολογίας 
Καλλιτεχνική Επιμέλεια:
Αθηνά Λατινοπούλου, Εικαστικός
Συντονισμός της έκθεσης στο Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου:
Διονυσία Γιακουμή, Ιστορικός τέχνης-Επιμελήτρια

Την έκθεση συνοδεύει ηλεκτρονικός κατάλογος στα ελληνικά και αγγλικά (θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του μουσείου: www.gounaropoulos.gr, πεδίο «ΕΚΘΕΣΕΙΣ»  υποπεδίο «ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ»)
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ στην έκθεση και σε όλες τις εκδηλώσεις
Ωράριο λειτουργίας:
Τρίτη – Τετάρτη: 09.00 – 13.30 & 18.00 – 21.00
Πέμπτη – Σάββατο: 09.00 – 15.00. Κυριακή – Δευτέρα: κλειστά
Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) και του Πανεπιστημίου Πατρών.
Χορηγοί
Ιχθυοτροφεία Κεφαλλονιάς (Kefalonia Fisheries)
Ναυτιλιακή Εταιρεία: Polyar Shipping Co.Ltd
Χορηγοί επικοινωνίας
culturenow.gr
forfree.gr

 

 

  

  M I L A N

  Booth L7

Athens

 

 

 

 

 

   

 

Nikolas Antoniou

Vassilis Karakatsanis

Christina Tzani

 

Galleries:

 

| 3 Cerises Sur Une Etagère Paris, FR, | 3 Punts Galeria Barcelona, ES, | AD gallery Vercelli, IT,  | AICA - Andrea Ingenito Contemporary Art Milano, IT, | April Gallery Vilnius, LT, | ARC Gallery Monza (MB), IT, | Archivio Fotografico Italiano Busto Arsizio (VA), IT, | Arena Art Gallery Milano, IT, | Art 3035 Gallery Amsterdam, NL, | Art in Eyes Neuilly-Sur-Seine, FR, | Art JB Seoul, KR, | Art Platinum Singapore, SG, | Art&Co Parma, Lecce, Bari, IT, | ArtBlue Studio Singapore, SG, | Artematta Milano, IT, | Artêria Bromont, CA, | Bear Galerie Uzès, FR, | BiART Bagnacavallo (RA), IT, | Bohema Nowa Sztuka Warsaw, POL, | Carte Scoperte Art Gallery Milano, IT, | Casa d'Arte Viadeimercati  Vercelli, IT, | CELLA art&communication  Genova, IT, | Citriniti Arte Spotorno (SV), IT, | Compagnia Dell'Arte New York, USA | CUBO Gallery  Parma, IT, | Deodato Arte Milano, IT, | Enchanted Space London, UK, | EOTW Gallery Milano, IT, | ESH Gallery Milano, IT, | ExpArt Studio&Gallery  Bibbiena (AR), IT, | Eye Contemporary Art Gallery Hong Kong, HK, | Federica Morandi Art Projects Magenta, IT, | Fine Art Consultancy  London, UK & Tokyo, JP, | GalerÍa GaudÍ Madrid, ES, | Galerie le Container Marseille, FR, | Galerie Le Taureau  Laguiole, FR, | Galerie NUMMER40 Doetinchem, NL, | Galleri Final Malmö, SE, | Galleria Berga Vicenza, IT, | Galleria Colonna Appiano Gentile (CO), IT, | Galleria D'Arte Enrico Paoli Prato, IT, | Galleria dArte La Riva Giulianova Lido, IT, | Galleria GALP  Olgiate Comasco, IT, | Gallery 1000a  New Dehli, IN, | GINZA Gallery G2 Tokyo, JP, | Gio Arte S.r.l. Mestre (VE), IT, | Giovanni Altamura Arte Moderna e Contemporanea Roma, IT, | Goodwin Gallery Hamburg, DE, | i le gallery Sitges, ES, | I.T.V. Holz-Art Gallery  Kötschach-Mauthen, AU, | IL MELOGRANO ART GALLERY Livorno, IT, | Independent Artists Busto Garolfo - Milano, IT, | Kitai Kikaku Tokyo, JP, | La Galeria de Guadalajara Guadalajara, ES, | Lattuada Studio Milano, IT, New York, USA & Seoul, KR, | Le HangArt Gallery Grenoble, FR, | Liberty Gallery London, UK, | LUMAS Milano, IT, | MAC - Miradoli Arte Contemporanea  Milano, IT, | Made4Art Milano, IT, | Maroncelli12 Milano, IT, | Morotti Arte Contemporanea  Daverio (VA) - Milano, | Palma Arte Piacenza, IT, Stand | Pisacane Arte Milano, IT, | PONTI X L'ARTE Associazione Culturale  Milano, IT, | Pop Art Studio Milano, IT, | Red Corridor Gallery Künzell, DE, | Roka Art Gallery Padova, IT, | Spazio Lavit Varese, IT, | Spazio TID  Baranzate, IT, | stART UP Milano, IT, | STATUTO 13 Galleria dArte Contemporanea Milano, IT, | Studio Godot Milano, IT, | Technohoros Art Gallery  Athens, GR, | The Art Shop Amsterdam, NL, | Tricomia International Art Gallery Roma, IT, | Vijion Ortisei/Val Gardena, IT, | Visus Gallery Lasne, BG, | Zoia - Galleria d'arte Contemporanea Milano, IT, |

 

 

 

 

 

 

 

 

Galerie Argo

Galerie Argo 13-31/3/2018  Athens (group)

 

 

Άγγελος, Αδάμ Χριστίνα, Αθανασίου-Χούτερ Έφη, Αϊβάζογλου Αχιλλέας, Αντιόχου Μαριέττα, Βαμβατήρα Μάγδα, Βασιλειάδη Λιζέττα, Βασιλειάδη Δελίνα, Βέργη Χρύσα, Βερροιοπούλου Μόνικα, Buhler Αλεξάνδρα, Γαΐτης Μάνθος, Γεωργιάδης Γιώργος, Γιαννοπούλου Ντιάνα, Γκαλτέμης Χριστόδουλος, Γκιώνη-Ζησιμοπούλου Βάσω, Γουλής Θεοφάνης, Γρηγόρα Άννα, Δασκαλάκης Στέφανος, Δεβλέτογλου Αλίκη, Δέλλιου Δόμνα, Ζαντέ Ελένη, Ζωίδη Πόπη, Καραβούζης Σαράντης (αποθανών, δωρέα από τη γυναίκα του Λακερίδου Γιούλικα), Καρακατσάνης Βασίλης, Κερασιώτη Μάρω, Κουβάτσου Δέσποινα, Κουκόπουλος Στάθης, Κουφοπάνου Αργυρώ, Κράστεβ Μάρτιν, Κτιστοπούλου Μαρία, Κυριακή, Λακερίδου Γιούλικα, Μέγκουλας Γιώργος, Μενδρινού Άννα, Μόραλη Χριστίνα, Μουδάτσος Κωστής, Μουστάκας Βαγγέλης, Μυταράς Δημήτρης (αποθανών, μεταξοτυπία προσφορά από γκαλερί Αργώ), Νάνος Γιάννης, Ξυλά Ξαναλάτου Ίρις, Οθωναίου Φωτεινή, ΠαναγιωτίδηςΑγγελος, Παπαγιάννης Θεόδωρος, Παπαγιάννη Σύνη, Alex Pop (Παπαδοπούλου Αλεξάνδρα), Παπασάικας Βασίλης, Παπούλια-Βασιλακούδη Σμαράγδα, Πριοβόλου Βούλα, Ραζής Άγγελος, Ράμμος Κώστας, Ρόκος Κυριάκος, Σακκάς Γιώργος, Σαρελάκου Ρουμπίνα, ΣκουλικίδηΒενιέρη Αλίκη, Στέφωση Μαρία, Στραβοράβδης Πέτρος, Τσαλουχίδη-Χατζημηνά Κλαίρη, Hutter Kurt.

 

 

 

 

           Φωτογραφία του Vassilis Karakatsanis.

 

 

 

ART GALLERY ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΠΕΦΤΟΥΛΙΔΗ

Σκρα 2 - 4, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ 68100

Τ: 2551081220

E:athanasiapeftoulidou@gmail.com

 

 

Βασίλης Καρακατσάνης

“Επιλογές 2011 - 2017”

 

Εγκαίνια έκθεσης: Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2018, ώρα 20:00

Διάρκεια  έκθεσης: 2 Φεβρουαρίου – 3 Μαρτίου 2018

 

Από τις 2 Φεβρουαρίου έως τις 3 Μαρτίου του 2018, η ART GALLERY ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΠΕΦΤΟΥΛΙΔΗ στην Αλεξανδρούπολη, παρουσιάζει τον ζωγράφο Βασίλη Καρακατσάνη.

Η έκθεση έχει τίτλο “Επιλογές 2011 - 2017”   και αφορά την εικαστική καταγραφή των τελευταίων επτά περίπου ετών του καλλιτέχνη, μέσα από τις ενότητες ‘Urban Details’ 2011/13  - ‘Carpets 2’ 2015/17 - ‘Longitude & Latitude 24.5658 / 38.9068’ 2017.

 

‘Urban Details’ 2011/13

Η κριτικός τέχνης Ανθή Αργυρίου αναφέρει: <<Στα κολάζ και τα ζωγραφικά έργα του Βασίλη Καρακατσάνη τα έντονα χρωματικά πεδία που αποτελούν το φόντο μιας λαμπερής κοινωνικής ζωής, κυριαρχούν, καθώς συνδιαλέγονται με αντικείμενα που συχνά απεικονίζει ο καλλιτέχνης στην εικαστική του επιφάνεια: γόβες, καρέκλες, τσαγερά και ποτήρια, όλα φετίχ ενός κοινωνικού status που έγινε στόχος και νόημα ζωής για ολόκληρες γενιές [.........] Η κοινωνική χαρτογράφηση του Καρακατσάνη διασώζει ωστόσο και ένα προσωπικό στίγμα: σελίδες ενός ημερολογίου κρύβονται πίσω από ποτήρια και κοκτέιλ, βουβή υπενθύμιση μιας έντονα βιωματικής ματιάς που εκθέτει και συγχρόνως διαπερνά την υποκρισία ολόκληρης της νοοτροπίας του σύγχρονου ‘εγώ’ της αστικής κοσμοθεωρίας. Ο καλλιτέχνης-αυτόπτης μάρτυρας, ιστορικός, ο καλλιτέχνης-σημειολόγος>>

 

‘Carpets 2’ 2015/17

Στην ενότητα αυτή ο Βασίλης Καρακατσάνης παρουσιάζει την ‘ιδιόρρυθμη’ οικογένεια Abd Al Aziz, που με έδρα τη Βηρυτό και με δραστηριότητα σε διάφορες πόλεις, ειδικά της Μεσογείου, εμπορεύεται ‘μαγικά’ χαλιά, σε ανθρώπους που έχουν το κουράγιο να ταξιδέψουν μαζί τους, ζώντας τη ψευδαίσθηση ή τη πραγματικότητα. Τα μέλη της οικογένειας είναι διασκορπισμένα σε διαφορετικές πόλεις, κρατώντας έτσι την αυτοτέλεια της προσωπικής τους ζωής, επηρεάζοντας τους αγοραστές ο καθένας, με τη δυναμική του ή χρησιμοποιώντας άλλους τρόπους, σαγήνης ή μαγείας. Τα κέρδη τα διαχειρίζεται ισόποσα για όλα τα μέλη της οικογένειας, εταιρεία με έδρα τη Γενεύη.

Μετά από 25 χρόνια, ο Καρακατσάνης επανέρχεται με ένα θέμα που τον έχει απασχολήσει στο παρελθόν, αλλά με άλλο κίνητρο. Το 1991 στη Galerie Titanium ο Βασίλης Καρακατσάνης σε συνεργασία με την Μάγια Τσόκλη, παρουσίασε τα ‘Carpets 1’. Έργα ζωγραφικής μεγάλων διαστάσεων, που με θεματολογία τα χαλιά προσέγγισαν την εφαρμογή τυπωμένων έργων του σε ύφασμα και τη δημιουργία  γυναικείων ρούχων από την Τσόκλη, με μια επίδειξη-συνομιλία, στο χώρο της γκαλερί.

Η εικαστική του προσέγγιση σήμερα δεν είναι τίποτε άλλο, από την ‘οριζόντια διατομή’, των περισσότερων προσεγγίσεων του, όλα τα χρόνια της δουλειάς του, με ‘κλειδί’ τελικά το ύφασμα, υλικό που κυριάρχησε στη ζωγραφική του προσπάθεια, τόσο σαν στοιχείο του περιβάλλοντα χώρου, αλλά και με σαφέστατη <βιωματική σχέση*>. [*ΤΑ ΝΕΑ, 4/12/1989 Αθήνα, Χάρης Καμπουρίδης].

 

‘Longitude & Latitude 24.5658 / 38.9068’ 2017

Η Σκύρος, νησί του κεντρικού Αιγαίου, έχει αποτελέσει τα τελευταία δεκατέσσερα χρόνια, τόπο που ο Βασίλης Καρακατσάνης περνά μεγάλα χρονικά διαστήματα. Ο χώρος του μικρός, όπως & η πλειοψηφία των Σκυριανών σπιτιών, έχει αποτελέσει μάθημα ‘λιτότητας’, τόσο στη καθημερινότητα, όσο & στον τρόπο σκέψης του.

Η ανάγκη καταγραφής στον καμβά του θέματος ‘Σκύρος’ τον απασχόλησε πολλά χρόνια, Ο τρόπος & η προσπάθεια ήταν η αποφυγή της περιγραφής από την πρώτη ανάγνωση & η επιλογή συγκεκριμένων στοιχείων του χώρου, της λαογραφίας, των ανθρώπων,  πράγματα που  αποτέλεσαν το συναισθηματικά φορτισμένο & σημειολογικά λιτό, υλικό της ‘τοπιογραφίας’ του.

Η Αθηνά Σχινά, κριτικός & ιστορικός τέχνης,  γράφει:

<< Εκτός από τα βιώματα και τις μνήμες που αποκτά κανείς από έναν τόπο, υπάρχουν και οι μεταισθήσεις που δημιουργούνται με τον χρόνο, καθώς αυτές συνδυαστικά προκαλούνται από εντυπώσεις και παρατηρήσεις, από συνειρμούς και συσχετισμούς, οι οποίοι αφορούν ποικίλους τρόπους διεργασιών και λειτουργιών του υποσυνειδήτου.

Ο Βασίλης Καρακατσάνης έχει επιλέξει έναν τέτοιο τόπο, που τον προσδιορίζει με το γεωγραφικό του στίγμα, προκειμένου φαντασιακά να τον απογειώσει κι αυτός δεν είναι άλλος από την Σκύρο.

Το αιγαιοπελαγίτικο αυτό νησί γίνεται για τον καλλιτέχνη, ο μίτος της Αριάδνης, προκειμένου να εισέλθει, να αντλήσει και εικαστικά να μεταπλάσει στοιχεία από τα ενδότερα του τόπου και του "εαυτού", εφόσον και οι δύο αυτές παράμετροι εδώ ταυτίζονται. Έτσι, το γεωγραφικό στίγμα της Σκύρου, μεταφράζεται σε έναν συσχετισμό μαθηματικών και φυσικών όρων, που ουσιαστικά αποκαθηλώνει την Σκύρο, μετατρέποντάς την, μέσα από αυτά τα έργα, σε μια "γεωδεσία" αισθήσεων, ονειρικών καταστάσεων και απορροών της μνήμης……..>> 

 

 

 

 

 

 

  

 

© Vassilis Karakatsanis
designVK&SLteam